CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Nu ska chipsfettot börja röra på sig. Inga ursäkter.

Kategori: Allmänt

Okej 123 nu kör vi! Nu kommer detta att bli min viktminsknings, mat och träningsblogg.
 
Jag är en människa som är rätt jäkla lat i grunden. Har alltid "legat över kurvan" som skolsyster Christina skulle ha sagt men jag har faktiskt inte brytt mig förut. Nä för då var jag ju inte så här fet! Nu är det dock dags (än en gång) att börja röra på fläsket. ÄNTLIGEN tänker ni kanske? Det är i alla fall på tiden känner jag och inte en dag för sent. Förr i tiden red jag mycket men intresset har väl svalnat och jag har verkligen inte råd med ridlektioner med min usla lön.
 
Så hur ska man då börja med att minska 10kg eventuellt 15kg som är mitt mål med viktminskningen. Man kan ju göra på ungefär 1392493403949230940 sätt men jag tänker gå min egen väg, samt blanda med mina vänners tips och trix. För dom har också precis som jag velat gå ner i vikt. Jag tänker mig i alla fall att jag ska dra igång det hela med MINST 30 minuters träning om dagen (om det bara är en promenad så är det bättre än inget alls) gärna gymträning eller löpträning. Mina glansdagar på gymmet är förbi, jag har blivit enormt svag. Skämmigt.
Undantag får göras vid flygförseningar till sent på kvällen. Annars inte. Fast det är iofs en träning i sig.
 
Vi kanske kan göra en lista istället? Alla gillar ju listor!
 
  1. Minst 30 minuter om dagen tills man nått det resultatet man vill ha.
  2. Gym 2 dagar i veckan, men gärna mer. (3 dagar tänker jag nog rikta in mig på)
  3. Äta nyttigare (VLCD en vecka. Sedan LCHF i fyra veckor, sedan får jag se)
  4. Äta vad man vill dag (om fem veckor då jag är "klar" med VLCD och LCHF shemat)
  5. Sluta med socker så som godis och läsk (men inte på ätardagen)
  6. Få in träningen i vardagen (en rutin) och börja träna mer själv!!!!
  7. Gå ner i vikt och minska midjemåttet
  8. Få med andra i min träning, självklart måste jag lära mig att träna själv men det är ju så mycket roligare om man är två.
  9. Vardagsmotion!! (Ta trappor istället för hissen och sådana enkla saker.)
  10. Bli mer motiverad och bättre på att motivera andra. Jag vill gärna bli en nörd! Tänk er så som Kristina Nordebo.... ;)
Man måste ju börja någonstans och det tänker jag göra NU!
 

 
 
Så det ni kommer att få läsa om i bloggen från och med nu är mat, träning och sådant. Kanske lite annat men i så fall blir det om Robert ;) Som för övrigt ska åka Vasaloppet nu i mars :D
 
 
 
 

Kommentarer

  • Camilla tha fucking king säger:

    Hejjar på dej, du kommer klara det! Vill att vi ska ses snart :( kanske nästa helg eller är du upptagen?

    2013-02-02 | 13:21:28
    Bloggadress: http://caamillalu.blogg.se/

Kommentera inlägget här: