CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Dag 09 - Min tro

Kategori: Allmänt

Jag måste börja säga att jag är inte troende. jag tror inte på gud, jesus eller den heliga maria.. jag är inte döpt och jag hatar att vara i kyrkor.

vad jag tror på däremot, de är väldigt mycket. jag tror på mig själv - även fast man kanske inte ska göra det vid alla tillfällen för att man är alderless för oseriös osv så gör jag nog det ändå för att jag vet vem jag är och vart jag står. jag tror på vetenskapen och bara därför tror jag per automatik inte alls på gud. jag tror på karma stenhårt och att alla goda gärningar som man gör kommer att komma tillbaka till mig förr eller senare. tror även att på återfödelse. att man föds till en ny människa men har kvar samma själ. så själen är flera miljoner år gammal.

jag behöver liksom inte hitta gud för att veta vad jag vill. jag behöver inte tro på någon annan än mig själv. men ibland så skulle det vara "enkelt" att ha någon att tro på, gud till exempel. för jag tror att ens vilja stärks på ett sätt som jag har väldigt svårt att förklara i text.. men om man tar tex en sjuk man som är troende, han tror kanske att han blir botad om han ber till gud och så... men det kanske bara var hans vilja och positiva synsätt som gjorde honom frisk.. men de vet man ju aldrig. i något annat liv kanske vi får svar på alla frågor som vi ställer till oss själva i det här livet....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: