CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Dag 21 - Ett annat ögonblick

Kategori: Allmänt

Ibland blir jag riktigt less på den här listan. Vadå "ett annat ögonblick" ?? vad ska man skriva om de.. suck.

gör väl ett försök. and here it goes.

vid vissa tillfällen och ögonblick i livet så önskar jag att allt vore annorlunda. kanske inte allt... men att man kanske hade valt att gå en annan väg. då kan man ju fundera på hur livet hade sett ut då.. tänk om jag till exempel aldrig hade flyttat från boden... hade jag varit samma människa som jag är idag då? hade jag och madde varit bästa vänner livet ut då? hade jag träffat johanna? hade jag haft samma kontakt med min brorsa? många frågor kan man ställa sig utan att få några svar.
om man bara hade gjort några val liiiiite annorlunda så hade det kanske varit ett jävligt bra och soft liv man hade haft. eller så hade det varit förjävligt. jag hade kanske bott i norrköping under 3 år och börjat knarka? eller vunnit os guld i dressyr...

det är dom där små små valen man gör i livet som formar vem man är idag. och allt kan gå förlorat på ett kort kort ögonblick om man väljer fel.


Hur som helst så hade jag tänkt att kanske möjligen KANSKE skippa utlandet och dra på en sverigeturné allderless ensamen. hälsa på människor som jag inte har träffat på länge och bara få göra något med mig själv. behöver nog lite egentid faktiskt. funderar på om man skulle dra umeå-stockholm-norrköping-växjö-hultsfred-malmö-lund-falköping... men den som lever får se.. hade varit väldigt kul att träffa alla igen om inte annat. hade samtidigt varit väldigt kul och framförallt skönt att åka utomlands nån vecka sisådär.. men vet inte riktigt om jag vill det längre.

Kommentarer

  • En helt vanlig Isabell säger:

    Kom på att jag kanske ska finstilta det här litegrann med hur jag menar. Visst är det skillnad om en julklapp kostar 5 kr. Då tycker jag det inte gör något om det är hundra stycken. Men jag vet en som har två barn och ger varje unge minst 20 julklappar var. Varje present är mycket dyr och barnen får precis alla leksaker de pekar på och slutresultatet blir nog inte så bra av det i längden. Förstår du då hur jag menar?)

    2010-12-22 | 00:25:24
    Bloggadress: http://bellybus.blogg.se/
  • Lollo säger:

    Jo, jag vill börja läsa den nu, jag tror den är sjukt bra!! men har jag börjat på en bok måste jag läsa den klart först. Hatar att börja med något och sen inte avsluta det! :p Har du läst Nikki Sixx självbiografi?? Den är fruktansvärt bra. Bland de bästa böcker jag har läst :)

    2010-12-22 | 00:45:06
    Bloggadress: http://louisesodersten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: