CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Rabarberkaka ^^

Kategori: Allmänt

var över hos kerstin idag. glenn och henke var också där, otroligt trevligt att träffa dom :)
jag bakade rabarberkaka, superenkelt och supergott. nästan bättre än en påse chips, men bara nästan. haha

4dl socker
4 ägg
4dl mjöl
3st rabarber"stänger" stjälkar... whatever.
socker
kanel
smör/margarin

1. vispa ägg och socker poröst
2. tillsätt mjölet
3. lägg ett bakplåtspapper på en plåt (vik pappret i kanterna så att smeten inte rinner över)
4. lägg hackade rabarber över hela kakan
5. strö socker och kanel över hela kakan
6. hyvla smör med en osthyvel och lägg på hela kakan (går att fuska med flytande margarin)
7. Grädda kakan 30 min i mitten av ugnen i 175 grader


känns verkligen inte som mig att dela ut ett recept i bloggen. tror att de är första gången ever alltså :P men ja någon gång måste ju vara den första ^^ haha
nu ska jag gå ut till min häst och göra något med henne. borsta och tömköra tror jag... minns ni när jag vart släpad när jag tömkörde henne en gång? det minns jag, och de var INTE kul ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: