CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

ersättning från SJ

Kategori: Allmänt

en gång åkte jag med ett tåg som var försenat! och sj har ju ett rätt bra system som är såhär:

Beroende på hur stor förseningen är ersätts du enligt följande:

Vid resa med dagtåg:

  • 30 - 59 minuter ersätts med 50 %
  • Mer än 60 minuter ersätts med 100 %

Vid resa med nattåg:

  • 60 - 119 minuter ersätts med 50 %
  • Mer än 120 minuter ersätts med 100 %
och jag har skickat in en ansökan om att få ersättning, och såklart fick jag det. bara efter någon dag. man kan välja mellan att få tillbaka i kontanter eller värdecheckar. jag valde värdecheckar ;D så nu har jag 359kr hos sj som jag kan köpa en ny biljett eller nått för. superbra tycker jag! Allt detta bara för att mitt tåg var försenat. Fattar inte riktigt hur det kan gå ihop, men på nått magiskt sätt så gör det väl de.

så det får väl bli dagens tips till er alla, ansök om reseersättning om erat tåg är försenat. spelar ingen roll om det var för 3 månader sedan. för det tåget jag åkte med som inte var i tid åkte jag med 7/12 -10 vilket är 2 månader sedan :P


Kommentarer

  • Ponani säger:

    Hade ja vetat de hade jag fått tillbaka hela min resa när jag åkte till halmstad .. Pows !

    2011-02-09 | 11:48:07

Kommentera inlägget här: