CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Snön den bara vräker ner!

Kategori: Allmänt

gud vad det snöar ute! det bara vräker ner. har just kommit hem från ännu en kväll (en mycket trevlig sådan) i tvärån hos malin.
och jag må då säga att jag var lite orolig om silverpilen skulle ta sig upp för den branta backen som är mellan malins hus och vägen.. men såklart den gjorde det! det gick bara lite tungt :P
sen så måste jag säga en till sak som jag har tänkt på ett bra tag nu....


...jag är så JÄVLA GLAD för att jag bor i norrbotten! jag körde hem kl 4 på morgonen/natten och vägen var nästan helt plogad! det är ju ett under. att dom gör det. att dom orkar. all heder till de som plogar här i norrbotten! för utan dom så hade vi också haft årliga "snökaos" som dom har i övriga sverige. sen så har vi ju en budget för snöskottning osv osv OCH ett ställe att dumpa all snö på. vi här uppe tänker nog mer än dom i södra sverige ;) tror inte ni det också? ;)
dom har ju ett jävla kör i ett med de där "snökaoset" jag fattar inte hur man INTE kan budgetera en så pass viktig grej som snöskottning. för det gör så att folk kommer sig till jobbet vilket sedan leder till att dom betalar skatt osv som sedan går till olika saker i samhället.
jag gillar verkligen norrbotten och jag gillar nästan ännu mer dom som plogar våra vägar så att vi tar oss fram :)
PUSS!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: