CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Läs igenom och reflektera över detta...

Kategori: Allmänt

"Är det möjligt att älska allt och alla, var rubriken på samtalet mellan mig och Kg Hammar på, inför två fullsatta salonger på medicinska fakulteten på Lunds Universitet.   I ena salongen var jag och KG bara dock i digital form.    Han sa tidigt att kärleken aldrig kan vara instrumentell. Kg kan älska lejonet han möter på stigen, men för lejonet är kg bara något som finns till för att han själv ska bli mätt. Lejonet är alltså bara ute efter Kgs kropp. Att älska för att bli älskad tillbaks, är alltså inte kärlek?  Jag tror jag håller med, kärleken kommer fört och främst i givandets form. man kan bara ge sin kärlek, gratis. Så fort man är besviken för att man inte fått ngt tillbaks, så fort man känner sig orättvist behandlad, lurad, har man då  i själva verket, själv slutat älska?    Har då ens partner förvandlats till vad kg är för lejonet, något som finns till för att man själv ska bli mätt?   Det fina med att ge, är att man aldrig kan bli sur för att man får för lite betalt.    

Man kan aldrig  bli lurad. Av annt än sin egen förväntan"

-Bob Hansson


Älskade Bob Hansson.. Så fantastisk och bra så det finns inte ord.

Förkyld är jag också. Stackars mig. Önskar att jag hade klamydia också. Iofs så vet jag ju inte det...

Jag är så jävla besviken på dig. Jag trodde faktiskt bättre om dig, du kunde väl i alla fall ha ringt. Dumjävel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: