CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Det skulle inte kännas helt okej för mig!

Kategori: Allmänt

Jag känner att det är en grej som stör mig.. Fast jag bör egentligen inte bry mig alls.
Och det som stör mig så där lite smått är folk som lever på andras pengar... Dom som bara sitter hemma på sina feta rövar och inte gör ett jävla piss för att bidra till familjens ekonomi eller för andra. (typ dom som lever enbart på soc och inte skattar) JAG skulle tycka att det känndes dåligt. Vill man inte jobba och tjäna ihop sina egna pengar?
Jag kan acceptera att man får lite hjälp av sina föräldrar eller sambo eller whatever.. Men nu syftar jag på dom som inte gör ett jävla PISS! Alltså INGENTING för att bidra.

Nu syftar jag inte på någon speciell. Det är bara något JAG aldrig skulle kunna leva med. Jag har gjort det förut då jag enbart levde på min mammas pengar. Men jag mådde fruktansvärt dåligt. Och jag mår dåligt än idag om jag måste fråga henne om jag får låna pengar. VILL MAN INTE TJÄNA EGNA PENGAR?! det vill i alla fall jag.

Nu menar jag ju inte att man är en sämre människa bara för att man kanske inte kan jobba eller nått sådant. Men på nått sätt så stör detta mig ändå, egentligen vet jag inte ens varför. För jag har inget att göra med deras ekonomi..
Kände bara att jag var tvungen att ordbajsa ur mig lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: