CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Direkt man landat så vill man härifrån igen.. Varför är det så?

Kategori: Allmänt

Jag har inte bott här i Luleå i en månad än. Och precis när man har landat, erkänt för sig själv "jag trivs ändå rätt så bra här i lägenheten" så vill man härifrån. Varför är det så? Är jag verkligen en så rastlös människa med 0 ro i kroppen? Är det verkligen så illa?
Har kollat på jobb, hittade massa i fjällvärlden, Abisko, Björkis, Riks osv. å funderade på att söka. Jag längtar ju trots allt tillbaka. Men jag vet ju att jag inte vill bo där över vintern. Det är ju det värsta. Men hösten där uppe är så otroligt underbar. Så bara därför längtar man ju dit. Fast det kanske räcker med att bara vara där några dagar för att stilla begäret? Vem vet.

En rastlös människa kommer jag nog alltid att vara. Men nu vill jag faktiskt bara hitta min plats där man kan få andas ett tag. Inte ha sån jävla brådska. Jag har ju trots allt flyttat ca 11 gånger på 5-6 år, och det är lite för mycket helt ärligt. Näpp jag ska förtränga tankarna på Abisko. Det blir inte. Det blir hus i Bredsel istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: