CHIPSFETTO

▪█─────█▪ No excuses

Pengar kvar efter räkningarna!

Kategori: Allmänt

Helt otroligt. Jag hade sjuuuuuuukt många miljoner i räkningar. Men jag hade ju då (tro det eller ej) fått mer i lön än i räkningar.
Så nu har jag ju liksom kvar en massa pengar. några miljoner eller laxar eller pistoler för att vara exakt.
Jag kanske ska lära mig att spara pengar? Kanske hade varit nått tänker jag.
Jag kollade översikten på min mobilbank idag å insåg ju att jag har ju för fan köpt nått VARENDA jävla dag den här månaden. Ibland för 10 kr och ibland för flera tusen. Sjukt onödigt och det måste det ju såklart bli ändring på. Jag måste ju ha råd med mitt drömhus i Bredsel eller vart de då blir. Men spara är ju inte min grej så om ni har några bra tips på hur man gör så skulle jag uppskatta det väldigt mycket.


Alltså: TIPS om hur man sparar pengar mottages gärna!
Sen så vill jag INTE ha tips som "sluta drick öl/sprit osv" för det gör jag ändå inte längre. Röker inte och jag känner att jag har råd med två- tre snusdosor i månaden.

Kommentarer

  • Ponani säger:

    Mina tips: ät bara nudlar (sjukt billigt, gott? Nej.), gå aldrig ut förutom när du ska till jobbet, då handlar du inget och måste du handla mer nudlar så gör du det på samma gång som du åker till/från jobbet, sälj telefonen, på så vis slipper du mobilräkningen och bli lockad att gå utanför dörren och spendera pengar, bajsa på jobbet så går det mindre toapapper hemma, jag skulle kunna hålla på såhär hela natten, men nu ska jag sova:)

    Svar: Du är sjuk i huvudet. ;)
    chipsfetto.blogg.se

    2012-11-01 | 02:03:37

Kommentera inlägget här: